Ambalaj, ürünleri dış etkilerden koruyan, onları bir arada tutarak; taşıma, depolama, dağıtım, tanıtım ve pazarlama işlemlerini kolaylaştıran dış örtülerdir.
Ambalaj, ürünün giysisi gibidir. Ürünün piyasada tutunabilmesi; doğru ve etkili bir ambalaj malzemesinin seçimi ile ambalajın tasarımına bağlıdır.
Ambalaj = Malzeme (Kağıt + Yardımcı Malzemeler) + Tasarım (Fonksiyonellik + Estetik Değer) + Mühendislik
Ürettiniz hazır!
Şimdi işin en zor kısmı gelip çattı. Sıra onun müşteriniz ile buluşmasında. Dağları denizleri aşacak. Yakıcı güneşi, dondurucu soğuğu, karı fırtınayı… Bir vasıtadan inip diğerine binecek. Bazen kötü niyetli davranışlarla karşılaşacak. Ve yeni sahibinin eline ulaştığında, tam onun istediği gibi olacak ve tam sizin istediğiniz gibi.
Onlar; makine veya otomotiv yan sanayi ürünleridir, rengârenk seramikler, sıvılar, kimyasallardır, gıda maddeleri, taze meyve sebzelerdir, sıcak nefis pizzalardır…
Bilgi ve deneyimle yoğrulmuş araştırmaların, mühendislik hesaplarının, estetiğin ve yaratıcılığın biçimlendirdiği ambalajlar onları sevgi ile kucaklayan, koruyan, onları sımsıkı saran bir zırhtır. Mikrodalgadan, ağır yük taşımak ile görevli triplexe uzanan çok geniş bir üretim yelpazesi ile ürünlerin içine kondukları değil, ürünler için tasarlanmış özel ambalajlar.